מדריכים

תוכן עניינים

מדריך אלמנטור למתחילים

מדריך אלמנטור למתחילים

מה זה בכלל אלמנטור?

אלמנטור הוקמה ב-2016 על ידי יוני לוקסנבורג ואריאל קליקשטיין, ה-CTO של החברה. בחברה 130 עובדים ומשרדיה ממוקמים ברמת גן.
אלמנטור הוא תוסף פייג בילדר לוורדפרס. המערכת של אלמנטור מתחברת לממשק הוורדפרס ונותנת לכם לעשות דברים שונים. כמו עיצוב, שיווק פיתוח וכיום גם קידום SEO. כדי שגם אתם לא רק תיבנו את האתר שלכם. אלא שתוכלו גם לשפר את יכולתכם בשיווק האתר ולהגיע לקהלים רחבים יותר. הכנו לכם בג’וטק בניית אתרים את מדריך אלמנטור למתחילים.

 באלמנטור מתגאים בקהילה בינלאומית של משתמשים. שאחראית על פי החברה על יותר מ-200 פיצ’רים שנוספו למערכת בשנה האחרונה. המערכת שיצרה כבר יותר מ-5 מיליון אתרים, תומכת ביותר מ-50 שפות.

מאז שיצא אלמנטור הפך לפייג בילדר בפופלארי ביותר לוורדפרס. עם קהילת משתמשים ענקית בישראל. וכמות גדולה של תוספים פותחו עבור אלמנטור.

פתיחת עמוד חדש בוורדפרס

דבר ראשון יש צורך בפתיחת עמוד חדש. על ידי כניסה לניהול >> עמודים >> עמוד חדש. יש צורך לתת כותרת לעמוד. לאחר מכן במאפייני עמוד שנמצא בצד שמאל של העורך נבחר באלמנטור רוחב מלא. נלחץ על פרסום ולאחר מכן נלחץ על עריכה באמצעות אלמנטור.

העורך של אלמנטור יפתח ונראה עכשיו מצד ימין את פאנל העריכה של אלמנטור. שם יהיו כל הווידג’טים השונים האפשרים להוספה לאתר ומצד שמאל את הדף שאתם עורכים. אם הוורדפרס שלכם באנגלית אז הסדר משתנה.

אזורים ועמודות

בתחילת העריכה צריך לפתוח אזור חדש. על מנת שתוכלו למקם בו עמודת. ולאחר מכן למקם בעמודות את הויגדטים שאתם צריכים.  

הוספת אזור חדש נעשית על ידי לחיצה על האייקון פלוס. לאחר מכן תבחרו את מספר העמודות לאזור. השימוש בעמודות נצרך לשים ווידג’טים אחד לצד השני ולא אחד מתחת לשני. וגם אם תרצו לשים רקע  רק לויגדט מסוים בתוך אזור בלי להכיל את הרקע על כל האזור.

תמיד אפשר להוסיף או למחוק עמודה בלחיצה על מקש ימני בעכבר על הסמל של עמודות (נראה כמו ספר).

גם לאזור וגם לעמודה אפשר לבחור רקע. זה יכול להיות רקע של צבע, תמונה או וידאו.

הסימן של אזור הוא שש נקודות. הסימון של עמודה הוא סמל של עמודות (נראה כמו ספר). הסימון של ווידג’ט סמל של עט.

ויפתח לכם מצד ימין הפאנל עריכת אזור, עמודה או הוידגט, כאשר זה מתחלק לשלוש לשוניות, תוכן, סגנון , ומתקדם.

לשונית התוכן אחראית על התוכן המוזן לויגדט. לדוגמא בווידגט כותרת בלשונית תוכן תוכלו לכתוב את הכותרת עצמה. תוכלו גם להכניס קישור וגם לקבוע את הצד של יישור טקסט. בלשונית סגנון תוכלו לבחור צבע טיפוגרפיה והצללה, ובלשונית מתקדם יש עוד אפשרויות מתקדמות יותר. אותם תוכלו ללמוד במדריך האפשרויות המתקדמות ( מתקדם ).

בשביל לבנות את העמוד פשוט תגררו מהפאנל את סוג ווידג’ט שאתם צרכים (למשל כותרת, טקסט וכו’) אל העמוד. סקירה על הוידגטים של אלמנטור.

מצרף לכם סרטון מדריך אלמנטור למתחילים

רספונסיביות

ההתאמה למובייל באלמנטור פשוטה במיוחד, להתאים את האתר למובייל (ואפשר גם לטאבלט), בשביל שתוכלו לראות איך האתר נראה בכל האחד מאפשריות מחשב טבלאט וטלפון תלחצו בתחתית הפאנל מצד ימין על סמל המחשב, ובחרו את המכשיר אותו תרצו לראות ולערוך בו את העיצוב. לדוגמא תוכלו לבחור גודל אותיות שונה, ליישר את הכיתוב לאמצע או לצד אחר במסך. חשוב לשים לב ! בכל מקום בפאנל עריכה של אלמנטור שבו יש שדה עם סמל של טלפון, ישמרו השינוים רק במובייל כל מקום שאין סימון כזה כל שינוי שתעשו ישפיע בכל הפלטפורמות

אם תרצו להסתיר ווידג’ט עמודה או אזור מפלטפורמה כל שהיא, בלשונית מתקדם >> רספונסיביות אפשר להסתיר את החלק הרצוי במכשירים השונים.

מצרף לכם סרטון על רספונסיביות.

טמפלטים

יש אפשרות לעיצובים מוכנים מראש, אפשר להוריד טמפלט מוכן ורק לשנות את התוכן,

בשביל להוריד טמפלט מוכן לדף שאותו אתם עורכים נלחץ על הסימון של תיקיה על ידי סימן הפלוס, כאשר אפשר לבחור להוסיף עמוד שלם או בלוק (אזור). אפשר לחפש בבלוקים לפי קטגוריות,

לאחר שתוסיפו את הטמפלט תוכלו לערוך אותו, גם אם מדובר על אזור שלם, עמודה או וידגט

תחתית פאנל עריכה

בתחתית הפאנל עריכה של אלמנטור, יש כפתור עדכן, בסיום כל שינוי יש ללחוץ על עדכן בשביל שהשינוי יישמר,

צמוד לכפתור העדכן יש אייקון של עין, בלחיצה עליו ייפתח חלון חדש שבו תוכלו לראות את העמוד שאתם עורכים עם השינויים שערכתם.

על יד הסמל הרספונסיביות יש סמל חץ מעוגל, בו תוכלו לראות את ההיסטוריה של העריכה שלכם וגם לחזור לאחד מהמצבים הקודמים שתבחרו.

תודה שבחרתם לקרוא את מדריך אלמנטור למתחילים 

לעוד מדריכים בנושא בניית אתרים בוורדפרס לחצו כאן 

בהצלחה. צוות JEWTECH בניית אתרי וורדפרס