הזמנות באתר מתקבלות כאשר לקוח עובר לדף הסליקה גם אם הלקוח לא סיים את הרכישה!. את הזמנות ניתן לראות רק מי שמגודר כמנהל האתר או מנהל החנות בלבד. ניהול הזמנות באתרי ווקומרס מתבצע כך שיש לכל הזמנה מזהה ייחודי הנקרא Order ID.
לכל הזמנה קיים גם סטטוס הזמנה. סטטוס ההזמנה מאפשר לכם לדעת את מצב ההזמנה לפי הסטטוס.
סוגי הסטטוסים הקיימים עבור הזמנות: בטיפול, בהשהיה, הושלמה, נכשלה ובתהליך.
אפשר לראות בדיאגרמה של סטטוס הזמנות בווקומרס את התהליך שעוברת ההזמנה עד התשלום
ניהול סטטוס הזמנות בווקומרס
צפייה בהזמנות
כאשר לקוחות מתחילים לבצע הזמנות באתר ניתן להתחיל לראות את הזמנות הנכנסות בניהול >> ווקומרס >> הזמנות.
כל שורה בעמוד זה מייצגת הזמנה עם אינפורמציה לגבי אותה הזמנה. תמצאו מידע כגון מספר ההזמנה, שם הלקוח, תאריך הרכישה, סטטוס ההזמנה, כתובת משלוח ועוד.
אם אתם מעוניינים במידע נוסף בתצוגה (או להסיר מידע) בעמוד ההזמנות, ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על ״אפשרויות התצוגה״ בחלקו העליון השמאלי של המסך.
לכל סטטוס ההזמנה צבע ותיאור משלו. ריחוף עם העכבר מעל סטטוס ההזמנה יציג את ההערות עבור אותה הזמנה.
בסוף שורת ההזמנה ישנם כפתורי קיצורי דרך המאפשרים לסמן במהירות את ההזמנה כבטיפול או כהושלמה.
ניתן גם לחפש הזמנות לפי תאריך או לחפש לפי שם לקוח.
יש גם אפשרות לתצוגה המקדימה בעמוד ההזמנות עצמו. לחיצה על האייקון בצורת עין יפתח פופאפ המראה את מספר ההזמנה, סטטוס ההזמנה, פרטי החיוב, משלוח, המוצרים שהוזמנו, שיטת התשלום וגם האופציה לשנות את מצב הסטטוס
למעבר לעמוד ההזמנה צריך ללחוץ על שם הלקוח או על מספר ההזמנה בכדי לראות את עמוד ההזמנה בו תוכלו לערוך את פרטי ההזמנה, לשנות את הסטטוס שלה ולהוסיף הערות לאותה הזמנה.
הזמנה
פרטי הזמנה
בעמוד ההזמנה. תוכלו לשנות את סטטוס ההזמנה, לצפות ולשנות את פרטי המזמין ואת פרטי המשלוח ולבחור לאיזה משתמש ההזמנה משויכת.
בנוסף יש קישור "עמוד תשלומים של לקוח ←" בכדי לצפות ברכישות שבוצעו בעבר על ידי הלקוח.
מוצרים שהוזמנו (פריט)
בחלק זה של ההזמנה ניתן לראות רשימה של כל המוצרים בהזמנה. כדאי לדעת בשביל לערוך את המוצרים בהזמנה עליה להיות בסטטוס ״בטיפול״ או ״בהמתנה״.
ניתן לבצע שינוים בהזמנה לפי הרשימה הבאה:
הוספה / הסרת פריטים.
החלת קופונים.
ביצוע החזר כספי.
הזמנה הערות
״הזמנה הערות״ מופיע בצד שמאל השימוש בו הוא על מנת לשמור הערות הקשורות להזמנה. ניתן להוסיף הערות פרטיות עבור העובדים באתר וגם הערות ללקוח.
הערות ללקוח יכולות להיות מאד שימושיות. ניתן להוסיף להערות מספר מעקב על ההזמנה, ככה גם אפשר להודיע ללקוח כי ההזמנה מתעכבת . בזמן הוספת הערה הלקוח יקבל אוטומטית מייל על ההערה שנוספה.
תודה שבחרתם לקרוא את מדריך ניהול הזמנות באתרי ווקומרס
לעוד מדריכים בנושא בניית אתרים בוורדפרס לחצו כאן
בהצלחה. JEWTECH בניית אתרי wordpress