מדריכים

תוכן עניינים

ניהול משתמשים בוורדפרס

אם אתם צריכים לתת לאנשים אחרים גישה כדי שיוכלו לנהל באתר שלכם. אזור המשתמשים במערכת וורדפרס מאפשר לכם ניהול משתמשים בוורדפרס. 

בהגדרות בסיס של וורדפרס יש שישה תפקידי משתמש המוגדרים כברירת מחדל. לכל אחת מקבוצת יש הרשאות משלה. והסיבה לכך היה ממש טובה – אתם לא רוצים לאפשר לכל אחד גישה לכל הדברים באתר. אלא לתת לו את היכולת לשנות רק מה שאתם רוצים שהוא ישנה באתר שלכם.

על הגדרות בסיס יש הגדרות נוספות שקשורת לתוספים השונים באתר ולאפשרויות שאתם יכולים לתת למשתמש בתוסף

לבעלי האתר, תהיה גישה כוללת לעשות כל דבר שהם רוצים, משתמשים אחרים רק צריכים מכם גישה מוגבלת לפעילות המסוימת שלהם באתר.

במאמר הזה, אסביר כיצד לנהל וליצור משתמשים ואכתוב בקצרה את התפקידים ואת היכולות של חלק מאפשריות המשתמש ב WordPress.

תפקידי המשתמש

מנהל מערכת – admin
עורך
כותב
תורם
מנוי

סט היכולות באתר רחב מאוד, כולל כתיבה ועריכה הודעות, אישור תגובות, הגדרת קישורים, יצירת דפים, יצירת קטגוריות, ניהול תוספים ותבניות וניהול והוספה משתמשים חדשים.

מנהל "admin"

המנהל הוא תפקיד עם סט היכולות הגבוה ביותר. למנהל יש יכול לשנות ולערוך כל דבר באתר. כבעלים של אתר. כאשר אתם בונים אתר וורדפרס עם jewtech יוקצה לכם על ידי איש צוות שלנו משתמש המוגדר כמנהל.

למנהלי מערכת, ישנה גישה בלתי מוגבלת. הם יכולים להתקין, להגדיר ולהסיר יישומי פלאגין וערכות נושא. וכן ליצור לערוך ולמחוק דפים ופוסטים חדשים וקיימים. מנהלי מערכת יכולים גם לנהל משתמשים אחרים. כולל הוספה והסרה של משתמשים, עדכון פרטי משתמש (כגון שמות וסיסמאות) ואפילו מחיקת מנהלים אחרים.

זהירות!! מכוון שתפקיד זה מספק שליטה מלאה באתר כולל אבטחה, פרטיות ועריכת קוד. הכי נכון לשמור את הגישה הזו רק לבעלי האתר אך עם זאת לפעמים יש צורך לתת גישה לניהול האתר לעוד אנשים לדוגמא למפתחים ולשירותי תחזוקה, לתמיכה תכנית של תוספים או לעובדים אחרים באתר. הדורשים רמה גבוהה יותר של הרשאות משתמש. יש לתת אפשרות ניהול רק לאדם או גוף עליהם אתם סומכים.

אם ברצונכם לתת הרשאת ניהול זמנית. באתר יש אפשרות לרכוש משירות לקוחות שלנו תוסף העונה לצורך הזה.

מנוי

במידה ואתם מפעילים אפשרות הרשמה באתר. תפקיד ברירת המחדל המוקצה למשתמשים חדשים הוא מנוי יכול לעדכן את פרופיל המשתמש שלו, לקרוא את התוכן באתר ולהשאיר תגובות.

עורך

תפקיד העורך הוא האחריות לניהול תוכן.
העורך יכול להוסיף, לערוך, לפרסם ולמחוק עמודים ופוסטים, כולל אלה שנכתבו על ידי משתמשים אחרים. העורכים יכולים גם לשנות, לערוך ולמחוק תגובות, וגם להוסיף ולערוך קטגוריות ותגים.
בעוד לעורכים יש גישה לעריכת תוכן אין להם גישה להגדרות האתר, כגון תוספים, תבניות, קוד אתר וניהול משתמשים.

הוספת משתמש חדש

על מנת להוסיף משתמש חדש  עברו אל ניהול >> משתמשים >> הוסף חדש.

על מנת להוסיף משתמש חדש  עברו אל ניהול >> משתמשים >> הוסף חדש.

עכשיו יפתח מקום שבו תוכלו למלא את כל הפרטים הדרושים עבור המשתמש החדש, השם, הדוא”ל . ישנה אפשרות לבחור להגדיר את הסיסמה, בגמר הפתיחה פרטי החשבון נשלחים למשתמש החדש, והכי חשוב להקצות למשתמש את התפקיד שתבחרו. לאחר שתלחצו על “הוסף משתמש חדש”, המשתמש יתווסף למסד הנתונים של וורדפרס והפרטים שלהם יופיעו תחת ‘כל המשתמשים’.

תודה שבחרתם לקרוא את מדריך ניהול משתמשים בוורדפרס

לעוד מדריכים בנושא בניית אתרים בוורדפרס לחצו כאן 

בהצלחה. צוות JEWTECH בניית אתרי וורדפרס