מדריכים

תוכן עניינים

קידום האתר ושיפור המהירות

אחד החלקים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני, הוא המהירות של האתר.  במאמר זה תוכלו ללמוד על הקשר הישיר בין קידום האתר ושיפור המהירות. תוכלו לדעת איך אתר מהיר יותר יגרום למשתמש להינות מחוויה יותר נעימה באתרך ותגרום לו לחזור ולהביא איתו לקוחות חדשים ותכניס לעסק שלך יותר כסף.

אז מהו אתר מהיר ?

קודם כל נסביר מהו אתר מהיר וע”פ אילו פרמטרים גוגל מחשיב מהו אתר מהיר.

לאתר מהיר יש מספר מאפיינים בולטים:

1. טעינה מהירה של האלמנטים הוויזואלים  כל מה שמופיע בפועל בתוך האתר, טעינה של טקסטים, תמונות, סרטונים, כפתורים ועוד.

2. היענות – זמן תגובה של האתר לפעולות שהמשתמש עושה באתר, לדוגמא: המשתמש לוחץ על כפתור, אז הזמן שלוקח לאתר להראות ללקוח לאן הכפתור מוביל.

3. יציבות חזותית – האם יש אלמנטים שקופצים / זזים על גבי המסך שמעכבים את המשתמש מלגלוש באתר?

שלושת הפרטמטרים האלו הם פרמטרים חשובים שכדאי לוודא שהאתר שלכם עובד לפיהם.
בנוסף, במאי 2021 גוגל יוציאו עדכון חדש, שיבדוק את האתרים שלכם ע”פ הפרמטרים האלו.

בנוסף, כמובן שאתר שיש לו טעינה מהירה של אלמנטים, מגיב מהר לפעולות שהלקוח עושה באתר ולא מפריע לו לגלוש באתר ע”י דברים שקופצים, זה ייתן ללקוח חוויה נעימה, נוחה ומועילה בשבילו ואפילו יכול לגרום להפנות לקוחות חדשים לאתר ואפילו לשתף את הקישור במדיות החברתיות.

מה חשוב בשיפור מהירות אתרים?

כשמתחילים לשפר את קידום האתר ושיפור המהירות ישנם מספר דברים חשובים שצריך להסתכל עליהם:

1. מהירות האתר במובייל 
גוגל הוציאו לאחרונה כלי שנקרא page speed, ושם , בנוסף על כך שרואים את הציון של מהירות האתר במחשב היא שמה דגש גם מהירות האתר במובייל. גוגל מדבר הרבה על חשיבות המהירות גם במובייל, מאחר והיום רובנו משתמשים בסמארטפונים, וזאת הדרך הכי קלה לגלוש באתר כיום.

2.כיווץ תמונות מבלי לפגוע באיכות שלהן
מאחר ואחד המדדים של גוגל למהירות אתר הוא גם זמן טעינת התמונות (ובכלל כל האלמנטים שצריכים להעלות על המסך), צריך לדאוג לכווץ את התמונות שנמצאות באתר מבלי לפגוע באיכות שלהן. כיום יש מגוון רחב של שיטות איך לעשות זאת בין אם זה להשתמש נכון בתוספים שונים, ובין אם יש צורך להגיע לרמת הקוד של האתר.

3.להיות קשובים למשובים של גוגל
לגוגל יש כלים שאפשר דרכם לראות משוב על מהירות האתר ותפקוד האתר, ביניהם הוא הpage speed ו- google search console .
ניתן לראות את השגיאות של CLS, FID , LCP שהן בעצם שלושת המאפיינים שגוגל מגדיר באמצעותם מהו אתר מהיר. בpage speed  יהיה ניתן להעתיק את הקישור של האתר לתיבה, לראות איזה ציון גוגל נותן לו מבחינת המהירות, וגם לראות הערות מה צריך לשפר  (במידה והציון הוא לא 100).

4.לדעת באילו כלים להשתמש
יש עשרות תוספים וכלים טובים שאפשר להשתמש בהם, אבל, צריך לדעת איך לבחור אותם ולדעת שהם באמת מתאימים לשימוש שאתה רוצה. צריך להיות מדוייקים ולבדוק היטב שהכלי שאתם משתמשים הוא טוב ונכון.

5. להיות סבלניים
בסופו של דבר צריך להבין שגוגל עושה את הסריקות שלו פעם בכמה ימים. אז לאחר שאתם משפרים את המהירות ומגיעים לציון של מעל 90, לא לצפות שגוגל כבר מחר ידרג אתכם במקומות הראשונים לכן, צריך להבין שהתהליך שאתם עושים הוא תהליך מצויין אבל לא בטוח שתוכלו לראות מהיום למחר.

גוגל אוהב שהאתר שלכם מהיר

כפי שציינו מקודם, במאי 2021 גוגל תצא עם עדכון חדש שיבדוק את מהירות האתר לפי הפרמטרים שציינו.

אם האתר שלכם יהיה לפי הפרמטרים האלו, גוגל יקבע שהאתר שלכם מצויין והוא בהחלט ראוי לשבת במקומות הראשונים ובצדק, כי הרי הוא בודק אם האתר שלכם מתאים או לא גם בגלל החווית המשתמש, וגוגל רוצה גם לטובת הגולשים שלו, לכן העניין הוא חשוב גם מהבחינה של החווית משתמש.

רוצים לשפר את המהירות של האתר שלכם?

גו’טק מציעה לכם שירות חדש שיפור מהירות האתר שלכם, שתחסוך לכם זמן, תכניס לכם לקוחות חדשים שיגרמו להכנסות העסק שלך לגדול.

בנוסף, כפי שציינו, גוגל ידרג את האתר שלכם גבוהה ותוכלו להינות מהמקומות הראשונים בגוגל.

לקראת העידכון החדש של גוגל שייצא במאי 2021 גו’טק יוצאת עם מבצע חד פעמי, שיעלה לכם 1,500 ₪ במקום ₪2,500 ש”ח , בעקבות העדכון של גוגל המבצע תקף עד סוף חודש מאי.

לפרטים ורכישה התקשרו למשרדנו במספר 08-6635587 בשעות הפעילות בין 10:00 ל 17:00