מדריכים

תוכן עניינים

שגיאה 404

שגיאה 404 מה זה בכלל?

שגיאה המסמנת שעמוד כלשהו לא קיים יותר באתר. כאשר מדובר ב-SEO, אתרים אשר מספר דפי ה-404 אצלם הוא גבוה במיוחד עלולים להיפגע. למרות. שגוגל אמרו ששגיאה 404 לא משפיעה על מיקום האתר במנוע החיפוש. אבל חשוב להדעת שדפי 404 פוגעים בחוויית המשתמש, באופן עקיף יכול לגרום להשפעה על קידום האתר.

המשמעות המקצועית של שגיאת 404 היא HTTP status code, ובמילים פשוטות, הדף אליו ניסיתם זה עתה להגיע באתר, אינו קיים בשרת ועל כן לא יוצג.

מדוע מוצגת שגיאת 404 – Error 404

ישנן מספר סיבות שבגינן אנו עשויים להיפגש בשגיאת 404:

  1. שינוי כתובת URL – שינוי כתובת URL ייצור דף 404. גוגל ימשיך לסרוק את הכתובת הישנה ובמקביל הוא יסרוק גם את הכתובת החדשה. אין זה משנה מדוע החלטתם לשנות את כתובת ה-URL; לאחר שתעשו זאת, הקפידו לבצע הפניית 301 מהכתובת הישנה לחדשה.
  2. מחיקת עמודים – העובדה שמחקתם דף כלשהו, לא אומרת שגוגל יפסיק לסרוק אותו – לפחות לא בתקופה הקרובה. כאשר האתר ייסרק לאחר מחיקת האתר, כלי מנהל האתרים בגוגל יזהה אותו כדף 404. מעוניינים למחוק דפי מוצרים לא רלוונטיים מהאתר? אל תעשו זאת. תמיד כדאי לרשום שהמוצר אזל מהמלאי ולהציע מתוכו קישורים לדפים הרלוונטיים ביותר. יכול להיות שאותו הדף מוביל תנועה לאתר וזאת עוד סיבה מדוע לא כדאי למחוק אותו.
  3.  שיבוש כתובת אתר – כאשר הגולש מקליד כתובת לא נכונה או שוגה באחד מהתווים, מוצג לו דף 404, אבל זה אינו דף שבאמת קיים במערכת והוא גם לא נסרק.
  4. נפילת שרת – השרת האחראי על האתר לא רץ בצורה תקינה או לחילופין, החיבור לשרת לא תקין.

דף שגיאה 404 בעיצוב אישי – הפתרון המושלם

כאשר אנו עובדים על שגיאת 404. עלינו לעצב דף 404 שמסביר לגולש שהוא הגיע לדף לא קיים, שמסביר לגולש מה האפשרויות הנוספות שעומדות בפניו. הדרך הטובה ביותר לטפל בדף 404, הוא ליצור דף מעצוב אישי. בדרך זו, אנו מראים הן לגוגל והן למשתמש, שביצענו חשיבה על מקרה ובו גולש מתרחש בשגיאה. בנוסף, באופן זה אנחנו נגיע לגולש אפשרויות חלופיות לגלישה באתר, ובכך נקטין את הסיכוי, שהוא ינטוש את האתר שלנו בעקבות דף השגיאה אליו הוא הגיע. בהמשך נפרט כיצד לעשות דף 404 בעיצוב אישי.

מבנה מומלץ של דף שגיאה 404

כדאי להוסיף בדף 404 שדה חיפוש, כדי שהגולש יוכל למצוא בקלות את מה שחיפש.

לאתרי מכירות מומלץ בחום לצרף גם מוצרים מומלצים ללקוח שהגיע לדף 404 

כותרת: שגיאת 404, דף לא קיים, עמוד 404 וכו’.
הסבר: הסבר למשתמש שהוא הגיע לדף לא קיים. זה המקום להיות מעט שנונים. אפשר לקבל רעיונית מהמון ממקמות ברשת דפי 404 מעולים. שמצליחים להפוך את השגיאה לחיוך על פניו של הגולש ולגרום ללקוח לנסות לחפש משהו אחר באתר.
תמונה: אפשר להכין אייקון מעניין, תמונה של העסק, כל דבר שיכול להיות רלוונטי, מעניין ומושך.
כפתור מוביל: הגולש הבין שהוא בדף הלא נכון. עליכם לסייע לו להגיע לעמוד הנכון. עליכם להציע לו אופציה אחת או יותר להמשך פעולה. זה יכול להיות: כפתור דף בית, תפריט ניווט, הצעות מעניינות, שורת חיפוש באתר ועוד.

כמו כן ניתן לעשות
הפנייה אוטומטית לדף הבית  או לעמוד ספציפי–  הפנייה אוטומטית מכל דף שגיאה ישירות שהגולש מגיע לדף לא קיים. הוא יופנה אוטומטי לדף ספציפי באתר, כמו דף צור קשר, דף שאלות-תשובות ולדף הבית. פתרון שמונע את הצגת שגיאה 404, אך למעשה מזיק לנו. גוגל לא אוהב את זה, שכן מבחינתנו קיים דף לא קיים, שהוא סורק, שמפנה לדף הבית. וגם מצד, הגולש שנשאר מבולבל, שכן לפני רגע הוא חיפש עמוד ספציפי, ומשם הוא הגיע לעמוד הבית, שלא עונה על הדרישות שלו.

אז איך עושים את זה

תכנסו לממשק הניהול -> טמפלטים -> בונה תבנית -> נבחר בטמפלט שגיאת 404
ונלחץ על הוספת שגיאת 404 חדש

תוכלו לבחור בלוק מוכן במידה ויש לכם אלמנטור פרו( לכל הלקוחות של גוטק בניית אתרים יש חשבון פרו ), לעיצוב דף 404 או לחילופין לבנות אותו מאפס.

אם בחרתם בעיצוב אישי תלחצו על האיקס מצד שמאל למעלה. ותוסיפו איזה וויגדט שתרצו. אם מדבור במוצרים, בכפתור שיביל לדף בית או לדף של הקולקציה החדשה צור קשר או כל דף אחר באתר שמלווה אותו לאורך כל חיי האתר. תוכלו לעשות עוד מלאה עיצובים אתם יכולים לקבל רעיונות מהסרטון של אלמנטור או באתר שלהם 

ולסיום דוגמא של שגיאה 404 של האתר שלנו 

תודה שבחרתם לקרוא את מדריך שגיאה 404 

לעוד מדריכים בנושא בניית אתרים בוורדפרס לחצו כאן 

בהצלחה. צוות JEWTECH בניית אתרי וורדפרס